maanantai 6. elokuuta 2012

Mustikassa

olen yltä päältä, sananmukaisesti,  perattuani neljä sangollista tätä metsiemme herkkua. Poimimisen ulkoistin talonmies/puutarhurilleni, kun mökkimaisemissa on metsät aivan vieressä. Täällä kaupungin keskustassa en ole enää etsinyt uusia marjamaita, sen jälkeen, kun rakensivat kokonaisen kaupunginosan mun parhaille marja- ja sienipaikoille noin 10 vuotta sitten.
Kovasti ovat pienen kokoisia, niinkuin silloin taannoin, kun kerrottiin kahden mumman menneen mustikkaan, mutta toinen ei ollut mahtunutkaan (koululaisvitsi, muistaakseni).

         Olipa siinä hommaa, mutta hyviä nuo ovat ja niin terveellisiä!

5 kommenttia:

katjainkeri kirjoitti...

Täällä mustikoita alkaa jo tulla korvista, Iskä on hullaantunut keräämään hurjan määrän ja vaikka en keräämiseen osallistu, niin perkaamiseen kyllä...hidasta ja työlästä hommaa, mutta mustikat on kyllä hyviä ja on mainiota saada niitä pakkaseen talven herkkuja varten.

Mahtavan perkuu-urakan olet sinäkin suorittanut!

intsu kirjoitti...

Oi,nytk on taas mustikkakausi. Kovin sotkeva marja on mustikka,mutta niin hyvä.

sirkkis kirjoitti...

Minä tykkään mustikoista ja joka päivä syön n. 1/5 dl. On kuulemma hyvää silmille .

kosotäti kirjoitti...

Mustikkaa tuntuu olevan ja teilläpäin erittäin paljon.
Hieno saalis.

Eeva kirjoitti...

Kova urakka sinulla on ollut mustikoitten perkaamisessa!Minä olen perannut kaksi sangollista ja siinäkin oli tekemistä!