keskiviikko 7. heinäkuuta 2010

Eino Leinon päivän

kunniaksi eilispäivänä pionini avasi ensimmäisen kukkansa. Tänään kukkia oli jo kymmenen. Näillä helteillä kukinta ei kestä pitkään. Sellaista se vain on. Onneksi näitä pieniä onnenhetkiä voi tallentaa tänne muistiin ja jakaa muille kukista nauttiville katseltavaksi.

Vedenvihreä tiskiliina Bambusta sydänkuviota täynnä, vai ovatko ne apilan lehdyköitä...

Kun on into päällä, tuli toinen samanlainen sinisestä Bambusta. Löysin nurmikosta niittyhumalaa. Jokin siinä viehättää ja taitaa viitata taas sinne lapsuuteen, jolloin tienvarretkin kukkivat vaikka minkälaisin kukin.


Kaunista kesäistä auringonpaistetta Kaikille!
Nautitaan täysillä ja varastoon talven varalle!

4 kommenttia:

Marleena kirjoitti...

Ihana pioni! Minulla on vain sellainen yksi yksinkerainen. Aion nyt hankkia noita upeampia pihalleni.
Kauniit tiskirätit! :-D

Sipi kirjoitti...

Pioni se on kaunis ja isokukkainen kasvi. Nautitaan kauniista kesästä :)

Sude kirjoitti...

Miten kaunis pioni sinulla onkaan. Minäkin olen aina halunnut pionia, mutta en ole vielä onnistunut semmoista hankkimaan pienen pienelle terassilleni.

Matleena kirjoitti...

Pionisi on upea! ♥ Se onkin minun lemppari kukka juuri tuon värisenä. Jaa minulla kyllä taitaa olla aika monta lempparikukkaa, mutta pioni on yksi sieltä kärjestä. Tänä vuonna eivät minun pionini kuki, kun yhtä perennapenkkiä siirrettiin ja siinä olivat pionitkin. Yksi teki nuppuja, mutta minä napsin ne pois, että ei tuhlaisi voimaansa kukkimiseen vaan juurtuisi rauhassa uuteen paikkaan. Jospa sitten jo ensi vuonna saisin ihailla noita omassakin penkissä.