tiistai 6. maaliskuuta 2012

Ajan näyttäjä

Posliininmaalausharrastukseni olen aloittanut syksyllä 1982 Kansalaisopistossa. Silloin ei tullut mieleenkään kuvata ja listata valmistuneita töitä, mutta puumerkkini ja vuosiluvun olen lähes aina muistanut raapustaa.
Tämä kello on vuodelta  1994 eikä tässä  ole ollut mitään tiettyä kuvaa mallina vaan on ns.omasta päästä.
 Ruusun maalaaminen on tosi vaikeaa ja kyllä sitä yritettiin harjoitella, mutta.....
    Aikoinaan tein tätä nuorelle neitoselle lahjaksi, mutta en lopulta kelpuuttanut.
        Liki 20 vuotta on  jo aikaa katseltu ruusujen keskeltä.......

7 kommenttia:

tarjah kirjoitti...

Hei, kaunis kello. Ollessani itse lapsi äitini maalasi myöskin posliinia. Tuossa kellossasi olevat lemmikit saivat muistoja vyörymään, äitini nimittäin maalasi minulle "rippikupit", kaksi tusinaa kauniita kuppeja lemmikein koristeltuina.

En ymmärrä, mikset voinut tuota kelloa lahjaksi antaa, se on kaunis. Toisaalta, jos olisit antanut sen silloin, aivan eri ihmiset ihailisivat sitä nyt :)

merkku kirjoitti...

Aivan ihana kello!

Matleena kirjoitti...

Tosi kaunis kello! Olisi ainakin minulle kelvannut oikein hyvin. Minäkin olen joskus yrittänyt posliininmalausta, olisiko ollut v. 1990, mutta allergiani paheni niistä huuruista ja piti lopettaa. Nykyäänhän on kuulemma hajuttomiakin aineita posliininmalaukseen.

Seijasisko kirjoitti...

Aivan ihana kello. Mulle ois ainakin kelvannu..)

Villiviini kirjoitti...

Ihastuttava kello!

sirkkis kirjoitti...

Voi on ihanan ruusuinen kello, kyllä tuosta on suloista katsoa ajankulkua.

Sipi kirjoitti...

Oho, kukas se just sanoi ettei osaa maalata ruusuja!? Nuohan on ihan viimesen päälle hienoja, oikean ruusun näköisiä kaikki! Tosi hieno ja arvokas kello!